-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32139 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

ملائكه، ابليس و اجنّه از اين كه غير مادي هستند، خواص ماده را ندارند، چرا در كتب تاريخي و روايات مي خوانيم كه اين موجودات به صورت انسان متجسم مي شدند؟

ملائكه و اجنه كه ابليس هم از جنيان است،3 موجوداني هستند كه ما يارايي درك حسي آنان را نداريم؛ يعني نمي توانيم آن ها را ببينيم، ليكن آن ها به خاطر خصوصيت وجودي4 مي توانند با اذن پروردگار خود را به هر شكلي در آورند، و به اصطلاح متثمثل شوند كه انسان آن ها را در قالب متمثل و متجسم شده ببيند. قرآن كريم دربارة حضرت مريم(س) مي فرمايد: فأرسلنا إليها روحنا فتمثل لها بشراً سوياً؛ ما روح (جبرئيل) خود را به سوي او (مريم) فرستاديم، و او در شكل انساني بي عيب و نقص بر مريم ظاهر (متمثل) شد.5 وقتي جبرئيل به شكل انساني ظاهر شد حضرت مريم او را با چشم ديد و با او گفتگو نمود.6

قرآن تمثل فرشته بر حضرت ابراهيم را چنين بيان مي كند: فرستادگان ما (فرشتگان) براي ابراهيم بشارت آوردند و گفتند: سلام، او نيز گفت سلام، و طولي نكشيد كه گوسالة برياني (براي آن ها) آورد، اما هنگامي كه ديد دست آنان به آن نيم رسد (واز آن غذا

نمي خورند) كار آن ها را زشت شمرد و در دل احساس ترس نمود . به او گفتند: نترس، ما به سوي قوم لوط فرستاده شده ايم.7

جبرئيل امين بارها به صورت هاي گوناگون حتي به صورت دحيه كلبي كه بسيار زيبا بود و برادر رضاعي رسول اكرم(ص) بود ظاهر شد و با حضرتش گفتگو نمود.8

مرحوم علامه طباطبايي ذيل آيات 35 - 39 سورة بقره در مورد ديده شدن شيطان مي فرمايد: از مجموع اين آيات بر مي آيد كه شيطان براي آن ها (آدم و حوا) مرئي بوده و او را مشاهده مي كردند و مي شناختند كه شيطان است، همچنان كه پيغمبران معصوم خدا نيز هنگام متعرض شدن شيطان نسبت به آن ها او را مشاهده مي كردند و مي شناختند. همان طور كه در روايات راجع به حضرت نوح و ابراهيم و موسي و عيسي و ايوب و اسماعيل و پيغمبر اسلام(صلوات الله عليهم) دارد.9

3 كهف (18) آيه50.

4 امام خميني، چهل حديث، ص 415.

5 مريم (19) آيه17.

6 همان، آية 18 _ 21.

7 هود(11) آية 69 - 70.

8 امام خميني، چهل حديث، ص 415.

9 الميزان (ترجمه) ج 1، ص 172، ج 6، ص 191.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.